Dag 69. Aixe-sur-Vienne - Flavignac. 16,1 km

23 juli 2022 - Flavignac, Frankrijk

Vanochtend ging om 07.00 de wekker en ben ik rond 07.15 van bed gegaan. Gisteravond was er livemuziek vlakbij mijn tent, maar omdat ik zo moe was en oordoppen in had, heb ik hier weinig last van gehad. Ik heb erg lekker geslapen en werd uitgerust wakker. Nadat ik al mijn spullen uit de tent had gehaald, heb ik mijn tas ingepakt. Nadat ik de nieuwe schoenen had aangedaan, ben ik om 07.45 vanaf de camping vertrokken richting Flavignac. Voordat ik het plaatsje verliet, heb ik nog even wat eten gekocht bij de bakker. Daarna ben ik mijn tocht alleen vervolgd.

De dag begon bewolkt, maar het was toch al warm. Later brak de zon wat door en werd het een stuk warmer. De route van vandaag liep eigenlijk alleen maar over verharde wegen, waarbij ik weer veel meters omhoog ben gelopen. Ook vandaag heb ik weer veel mooie uitzichten en prachtige vergezichten gezien.

Het was op het begin wel even een apart gevoel om nieuwe schoenen aan te hebben en het moet even wennen. In de loop van de ochtend begon ik toch wat last van mijn voeten te krijgen. Ik weet bijna wel zeker dat dit door mijn nieuwe schoenen komt. Ik heb ongeveer een uur bij een kerkje gezeten, waarbij ik mijn schoenen en sokken uit heb gedaan en even lekker heb gerust. Toen ik de sokken en schoenen weer aan had gedaan ben ik verdergelopen. Ik heb de laatste kilometers eigenlijk geen last van mijn voeten meer gehad en hoop dat dit de rest van mijn reis zo zal blijven 😉.

Rond 11.30 kwam ik (al) aan in het plaatsje Flavignac. Ik ben naar het gemeentehuis gelopen en deze was gelukkig nog open, want op zaterdags sluit het gemeentehuis om 12.00. Nadat ik had betaald en een stempel had gekregen in mijn pelgrimspaspoort, ben ik naar de refuge gelopen. Deze refuge is ook weer erg netjes. Er zijn 2 stapelbedden, een klein keukentje, een douche en een aparte wc aanwezig. Toen ik net bezig was met het uitpakken van mijn tas, werd er op de deur geklopt. Het bleek Lode te zijn die hier vannacht ook zal slapen. We hebben even gegeten en vervolgens een siësta gehouden.

Rond een uur of 15.00 zijn we naar het strandje bij het meer gegaan, waar we in de schaduw hebben gezeten. Het was erg warm en ik was eigenlijk wel blij dat ik vandaag niet in deze hitte hoefde te lopen. Lode besloot weer terug naar de refuge te gaan en ik heb hier nog even gezeten. Rond 18.00 ben ik terug naar de refuge gegaan.

We hebben pasta gekookt en er stonden nog een paar blikken met eten die we ook opgegeten hebben, omdat we beiden nog wel zin in eten hadden. Een heerlijk relaxte dag en dat mocht ook wel weer eens even 😉. Ik denk dat ik later deze week een complete rustdag ga nemen, want dat is ook alweer een tijdje geleden. Na het douchen ben ik rond een uur of 21.00 op bed gegaan en ik hoop dat ik straks snel in slaap val.

Morgen is de eindbestemming van Lode en mij La Coquille, wat ongeveer 30 kilometer lopen is. Daarom staat de wekker weer mooi op tijd, namelijk om 06.00. Tot later!

Groeten Jildert