Dag 54. Prémery - Guérigny. 18 km

8 juli 2022 - Guérigny, Frankrijk

Ik heb vannacht erg lekker geslapen en baalde een heel klein beetje dat de wekker ging. Aan de andere kant was ik blij dat ik goed heb geslapen en dat ik me nu weer een stuk beter voelde. Ik had niet meer het gevoel dat ik zo slap was als gisteren. Nadat ik mijn spullen had gepakt, ben ik rond 7 uur naar beneden gegaan om te ontbijten. Ik heb aan de bar gegeten bij de eigenaar, die nog steeds alleen maar Frans sprak 😉. Er zat ook nog een andere Fransman aan de bar en de eigenaar en deze man waren druk met elkaar in gesprek. Dat vond ik trouwens helemaal prima, want dan hoefde ik in elk geval geen moeite te doen om een gesprek in het Frans te voeren. Daar had ik vanochtend ook totaal geen zin in, dus dat kwam even mooi uit.

Nadat ik had betaald en de man had bedankt dat ik gisteren zo vroeg mocht komen om uit te zieken, stond ik rond 07.20 buiten om mijn tocht te vervolgen. Zoals eerder benoemd voelde ik me weer een stuk beter en ging het lopen me vandaag ook weer erg goed af. Ik heb erg rustig aan gelopen en ik besloot om vandaag niet zover te lopen, zodat mijn lichaam de tijd krijgt om weer wat op krachten te komen. Ik denk dat als ik nu meteen weer een heel stuk ga lopen, dat ik dan mezelf te pakken heb en dat wil ik dus absoluut niet 😉.

Vandaag was het wederom schitterend weer en heb ik door veel bossen gelopen waar schaduw was. Hierdoor was het erg aangenaam om te lopen en het hielp ook zeker dat ik op tijd weg ben gegaan. De hele route liep vandaag over verharde wegen, wat niet altijd even mooi was.

Toen ik Prémery uitliep, heb ik eerst een tijdje over een industrieterrein gelopen. Na het industrieterrein zag ik in een weiland eerst een fazant en iets verderop een ree. Echt een prachtig gezicht. Vandaag heb ik ook weer genoten van de vele prachtig fluitende vogels die ik onderweg heb gehoord. In het bos ben ik meerdere wandelaars tegengekomen, waarvan sommige mensen me een goede reis toewensten, wat ik nog steeds leuk vind om te horen.

Rond 12.30 was ik bij het hotel in Guérigny waar ik zal overnachten vandaag, nadat ik 18 kilometer gelopen heb. Deze afstand vind ik voor vandaag meer dan genoeg. Nadat ik gedoucht had, heb ik lekker gegeten in het restaurant. Daarna ben ik op bed gegaan en heb ik een dikke 2 uren geslapen, dus dat had ik echt even nodig. Voor mijn gevoel ben ik er nu weer helemaal. Ik ben op de namiddag nog even het dorpje ingeweest en heb even wat eten en drinken gekocht bij de supermarkt. Vervolgens ben ik naar een mooi parkje met een meer gelopen. Hier heb ik op verschillende bankjes heerlijk gezeten en genoten van het lekkere weer en de rust.

Rond een uur of 19.15 ben ik terug naar het hotel gelopen en heb hier een salade gegeten. 's Avonds heb ik nog wat muziek geluisterd op mijn kamer en lekker rustig aan gedaan. Ik heb mijn overnachtingsplekken voor morgen en overmorgen alvast geregeld, zodat ik daar niet meer overna hoef te denken. Ik kan morgen om 08.00 ontbijten, dus kan ik lekker uitslapen 😉. Mijn eindbestemming morgen is Nevers, wat ongeveer 15 kilometer lopen is. Dit is wederom een korte afstand, maar met het oog om op krachten te komen is dat natuurlijk niet zo erg. Joejoe!

Groeten Jildert

1. Rob:
    10 juli 2022
    Ben je ook toevallig ook nog hamsters tegengekomen onderweg?
  2. S Evenhuis:
    10 juli 2022
    Fijn dat je je weer beter voelt Jildert. Veel succes verder met je mooie tocht
  3. Sietske:
    10 juli 2022
    Jildert gelokkich fjielst dy no wer wat better💪 hoopje dat it sa bluiwt restich oan en suc6 fjierders