Dag 53. Prémery - Prémery. 4 km

7 juli 2022 - Prémery, Frankrijk

Wat heb ik een verschrikkelijke nacht gehad. Ik voelde me gisteravond al niet zo lekker en dat gevoel is alleen maar erger geworden. Ik heb vannacht de hele nacht boven de wc gehangen en overgegeven. Ik heb elk uur van de klok gezien en vrijwel niet geslapen. Ik denk dat ik gisteren iets verkeerds heb gegeten en heb het vermoeden dat de oorzaak een stokbrood met ham is geweest. Deze hebben we van de camping meegekregen en ik heb deze gisteren wel opgegeten en Saakje niet. Wat de oorzaak ook is, het is lang geleden dat ik me zo slecht heb gevoeld.

Gelukkig heeft Saakje ondanks dat ik er steeds vanaf moest wel goed kunnen slapen. Ik ben iets voor 7 uur naar beneden gegaan en vroeg of het eventueel mogelijk was om te blijven. Dit was geen probleem, maar ik zat in dubio, omdat ik Saakje ook weg wilde brengen en uit wilde zwaaien. Ik heb bij het ontbijt een bakje thee gehad en verder niet gegeten, omdat ik bang was dat alles er weer direct uit zou komen.

De gastvrouw had gebeld met een hotel in Prémery en aangegeven dat ik ziek was en vroeg of het mogelijk was dit ik al vroeg kwam. Dit was gelukkig geen probleem, dus heb ik besloten om de ongeveer 4 kilometer met Saakje mee te lopen. Nadat we onze spullen hadden gepakt en stempels hadden gekregen, gingen we rond 7.45 uur richting Prémery. Ik merkte tijdens het lopen, dat ik me zo slap als een vaatdoek voelde en dat ik niet veel verder dan deze 4 kilometer moest lopen vandaag.

In het stadje Prémery aangekomen, zijn we eerst naar het hotel gelopen. Dit bleek een Italiaans restaurant/hotel te zijn. De eigenaar sprak alleen Frans en liep voor me uit naar mijn kamer. Het is een kamer op de 2e verdieping met 2 bedden. Op de gang is een gedeeld toilet en badkamer. Een dikke prima weer en al helemaal als je je niet lekker voelt. Nadat ik mijn tas in de kamer had achtergelaten en de man bedankt had, zijn we richting het busstation gelopen. Ik vind het erg jammer dat Saakje weer weg gaat. Ik vond het ontzettend leuk en gezellig dat ze die paar dagen bij me was en met me mee heeft gelopen. Rond 09.15 kwam de bus en nadat ze was ingestapt heb ik haar uitgezwaaid. Het zal weer een hele poos duren voordat we elkaar in het echt zien, maar ook dat hoort er helaas bij.

Nadat ik Saakje had uitgezwaaid, ben ik terug naar het hotel gelopen en ben ik op bed gegaan. Ik heb eerst een paar uren geslapen en merkte dat ik me al iets beter begon te voelen, maar nog niet de oude ik was. Ik heb 's middags even wat eten en drinken bij een supermarkt gehaald en even rustig gezeten bij een meertje in de buurt. Later ben ik weer terug naar het hotel gelopen en heb ik weer geslapen.

's Avonds heb ik als avondeten wat fruit en stokbrood gehad, die ik 's middags in de supermarkt had gekocht. Ik had afgesproken met de eigenaar dat morgen om 7 uur het ontbijt voor me klaarstaat. Ik ga weer vroeg op bed, in de hoop dat ik snel in slaap val en me morgen weer een stuk beter voel. Tot later!

Groeten Jildert

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Saakje:
    9 juli 2022
    Hee Jildert,
    Ik foen t heel bijsunder en mooi om efkes een pear dagen bij die te wese en mei te rinne. Wat een ervaring makkesto mei. Ik hoop fan harte dasto die snel wer helemaal goed fjilst en de tocht wer als fan ouds voort kist setten. Bist een topper en ik sil die missen!
    Dikke tut Saakje
  2. Wibe en Geke:
    10 juli 2022
    ☺️
  3. Wim Splinter:
    13 juli 2022
    Gelukkig zit er een sterke man in je! Wij supporten je (op afstand) om je doelen te behalen!