Dag 50. Le Chemin - Rustdag

4 juli 2022 - Le Chemin, Frankrijk

Ik heb in overleg met Saakje gisteravond, toch besloten om nog een dag in Le Chemin te blijven en om vandaag dus een rustdag te hebben. Dit hadden mijn gastheer Arno en gastvrouw Huberta voorgesteld en ook om dan 's avonds Saakje op te halen van het station met de auto. Erg aardig en dit is echt een topplek, dus het is totaal geen straf om hier langer te blijven. Ik vermaak me hier prima.

Om 7 uur zat ik vanochtend aan het ontbijt samen met Yann, nadat ik vannacht heerlijk heb geslapen. Nadat we hadden ontbeten pakte Yann zijn spullen om zijn tocht naar Saint-Jean-Pied-de-Port te vervolgen. Nadat Yann en ik telefoonnummers uitgewisseld hadden, heb ik hem samen met Huberta, Arno en Marcel uitgezwaaid. Nadat ik mijn beddengoed had afgehaald, heb ik Arno even geholpen met onkruid wieden in de moestuin. Daarna heb ik boven even in alle rust aan mijn blog kunnen werken en foto's van de afgelopen dagen kunnen uploaden. Eindelijk was er weer een plek met goede wifi 😉. Toen ik daarmee klaar was, heb ik een eindje gewandeld en ben ik in een weiland gaan zitten en heb ik een hele tijd genoten van de rust en de prachtige omgeving.

's Middags heb ik samen met Huberta, Arno en Marcel buiten gegeten. Dit was ook weer erg lekker en goed geregeld. Arno zou na het eten naar de stort om groenafval weg te brengen en ik was wel benieuwd of de stort in Frankrijk vergelijkbaar is als die in Nederland. Ik mocht mee om dat zelf uit te vinden en om uiteraard te helpen. Ik heb zowel de heen als de terugrit genoten van het uitzicht en de gesprekken die ik met Arno heb gehad. De stort lijkt trouwens erg veel op die in Nederland, maar er waren hier wat meer Fransen 😉. Eenmaal terug bij de herberg heb ik met Huberta een talententest gedaan. De resultaten heb ik met haar doorgenomen en ze wist me erg veel te vertellen over de uitkomsten van deze test. Hier zijn we de hele middag mee bezig geweest en ik weet zeker dat dit me wat gaat brengen in de toekomst. Ik ben er ook erg dankbaar voor dat ze de tijd heeft genomen om dit met mij te doen en door te willen nemen.

Rond een uur of 17.00 arriveerden er 4 Belgische pelgrims, die een week de Jacobsroute gaan wandelen. Nadat ik even met ze gepraat had, ben ik naar "mijn slaapkamer" gelopen, waar Saakje en ik vannacht slapen. We mogen deze slaapkamer van Huberta gebruiken omdat er een tweepersoonsbed in staat en de andere pelgrims in een grotere slaapzaal slapen. Rond 19.30 hebben we met z'n allen (8 personen) buiten gegeten. Dit was erg gezellig en ik heb wederom erg leuke en interessante gesprekken gehad. Na het eten, wat wederom uit een driegangenmenu bestond en zoals eerder benoemd weer superlekker was, heb ik me klaargemaakt om Saakje op te halen van het station.

Om ongeveer half 10 zijn Marcel, Huberta en ik vertrokken richting het treinstation van Tannay. Omdat er voorin maar plek was voor 2 personen zat ik achterin, in de "kofferbak" van het bestelbusje. Om iets voor 22.00 kwam Saakje bij het treinstation van Tannay aan en zijn we teruggereden naar Le Chemin (Saakje en ik achterin). Ik ben superblij dat ze er is en ik heb haar de afgelopen weken natuurlijk gemist. Toen we terugkwamen hebben Saakje en ik met z'n tweeën nog een bakje thee gedronken en nadat Saakje gedoucht had zijn we op bed gegaan. Morgen lopen we verder naar Chaumot, waar we in een caravan zullen slapen. Het wordt een kort tochtje van zo'n 15 kilometer, maar ondanks dat we niet zover gaan lopen heb ik er erg veel zin in 😉. Tot later!

Groetjes Jildert

1. Mina Bleeker:
    6 juli 2022
    Jildert, wat een prachtige verhalen en wat maak je een mooie reis. Mooie mensen ontmoet je, prachtige ervaringen.
    Heel veel succes! Geniet van iedere dag en iedere stap die je zet.
    Gr Mina