Dag 44. Troyes - Sommeval. 23 km

28 juni 2022 - Sommeval, Frankrijk

Om 07.30 zat ik aan het ontbijt en ook vandaag was het weer dik in orde. Mijn gastheer en gastvrouw vertelden dat ze vandaag ook een stuk gaan lopen in de omgeving van Sommeval, wat mijn eindbestemming vandaag is. Nadat ik het eten op had en mijn spullen had gepakt, nam ik afscheid van mijn gastvrouw Nadège. Ik stapte bij mijn gastheer Daniel in de auto en hij zette me weer af bij de kathedraal van Troyes. Nadat ik afscheid van hem had genomen, begon ik mijn tocht naar Sommeval.

Het was vandaag schitterend weer. Er was een strakblauwe lucht en een aangename temperatuur. Het was misschien net iets te warm wandelweer, maar dit heb ik liever dan de regen die er gisteren viel. Ik heb vanwege het mooie weer en de brandende zon, weer vaak zonnebrand moeten smeren, maar ik klaag zeker niet want dat hoort erbij 😉. Ik heb vandaag weer in verschillende prachtige omgevingen gelopen en weer veel meters omhoog en omlaag gelopen.

In Troyes heb ik in het begin een stuk door de stad gelopen en vervolgens via een park met veel bomen ben ik de stad uitgelopen. Toen ik het park uitliep kwam ik bij een dorpje uit. Mijn gastheer Daniel had aangegeven dat dit de laatste plek is waar ik eten kan kopen en dat er de komende 2 dagen geen supermarkten, bakkers, restaurants, etc. op de route liggen. Hier heb ik dus eten voor de komende dagen gehaald, ik hoop dat het genoeg is, maar daar gaan we achterkomen.

Nadat ik het dorpje waar ik eten had gehaald uitliep, kwam ik weer uit bij velden met prachtige vergezichten. Hier waren veel hazen te zien, die op de weggetjes door de velden liepen en renden. Via een paar kleine dorpjes kwam ik in de bossen terecht en na een hele tijd door de bossen gelopen te hebben, stond ik opeens op een pad en had ik een prachtig uitzicht over velden en een dropje. Dit dorpje bleek Sommeval te zijn en mijn overnachtingsplek was vlakbij de plek waar ik het bos uitliep.

Iets over 14.00 was ik op de plek van bestemming. Het is een klein huisje, met een wc, een douche (met warm water) en een paar houten banken met een tafel. Er zijn geen bedden aanwezig, dus zal ik voor het eerst deze reis gebruik maken van mijn luchtbed. Er is ook een klein keukentje met een magnetron, een elektrische kookplaat en wat pannen. Het is helemaal gratis, wat natuurlijk helemaal perfect is. Ik hoefde me niet ergens te melden of te bellen om een plek te reserveren. Dit is een overnachtingsplek waar je gebruik van kunt maken als je dat wilt.

Toen ik net buiten ging zitten, kwamen mijn gastheer en gastvrouw van de afgelopen 2 dagen aangewandeld. Ze waren ook net klaar met wandelen en nadat we nog even met elkaar hebben gepraat en tot ziens hadden gezegd, gingen ze met de auto weer terug naar Troyes. Nadat ik heerlijk had gedoucht, heb ik mijn luchtbed opgeblazen en ben ik op het luchtbed in het gras gaan liggen. Ik heb even muziek geluisterd en genoten van het prachtige weer. Even lekker ontspannen, heerlijk!

Om ongeveer 18.00 heb ik pasta gekookt, die ik in het dorpje had gekocht. Ik heb nog een hele poos buiten genoten van de rust en het heerlijke weer en van mijn overheerlijke maaltijd 😉. Ik heb vandaag vrij weinig mensen gezien en met bijna niemand gepraat. Ik heb er gelukkig nog steeds geen moeite mee om alleen te zijn.

Morgen staat er weer een aardige wandeling op de planning, waarbij mijn eindbestemming Flogny-la-Chapelle is, wat ongeveer 30 kilometer lopen is. Joejoe!

Groetjes Jildert