Dag 43. Troyes - Rustdag

27 juni 2022 - Troyes, Frankrijk

Ik lag gisteravond al vroeg te slapen. Ik heb maar liefst 10 uren geslapen vannacht. Blijkbaar had ik dit nodig, want ik merk dat ik al een stuk minder vermoeid ben dan gisteren. Om 08.30 heb ik in mijn eentje ontbeten en nog even met mijn gastheer en gastvrouw gepraat.

Nadat ik klaar was met ontbijten en de spullen had gepakt die ik mee wilde nemen naar Troyes, ben ik naar de bushalte gelopen. Om 09.42 moest de bus vertrekken, maar helaas voor mij ging hij wat later. Ik heb in de regen moeten wachten omdat er geen bushokje was. Ik vond het best wel leuk om even in de bus te zitten en voelde me ook echt een toerist. Mijn gastheer moet vanmiddag zelf in de stad zijn om wat op te halen en om 16.30 haalt hij me op bij de kathedraal. In de stad aangekomen ben ik naar het "VVV kantoor" gelopen en kreeg ik een plattegrond met een mooie wandelroute mee. Hier heb ik ook nog even wat kaarten en postzegels gekocht.

De route die ik volgde had een mooie bewegwijzering op de grond. Ik vind Troyes echt een prachtige stad. Er staan veel oude gebouwen en er zijn erg veel prachtige kerken, waarvan een heleboel open waren. Het enige wat erg jammer was, is dat het bijna de hele dag geregend heeft. Voordeel voor mij is wel dat ik nu niet aan het wandelen ben en hier in de stad gewoon kan schuilen en rusten wanneer ik wil. Verder heb ik geen overnachtingsplek waar ik vandaag over na hoef te denken, of waar en wat ik moet eten vanavond. Ik heb 's middags in een klein restaurantje heerlijk geluncht en later in een bar nog even wat gedronken. Hier heb ik de route voor de komende dagen uitgestippeld.

Om 16.30 was ik bij de kathedraal en werd ik opgepikt door mijn gastheer Daniel. Net als gisteren reed hij naar mijn mening erg snel. Ik denk dat heit (mijn vader) het volgende zou zeggen: "ze jage hjir as dieven" 😉. Toen we weer "thuis" waren, heb ik voordat we gingen eten eerst nog even gerust op mijn kamer. Ook heb ik mijn tas klaargemaakt voor morgen, zodat ik na het ontbijt meteen kan vertrekken.

Nadat ik met mijn gastheer Daniel en gastvrouw Nadège wederom heerlijk heb gegeten, heb ik buiten nog even een blokje gelopen. Het was inmiddels weer prachtig mooi weer. Vanavond maar weer vroeg op bed, zodat ik morgen uitgerust verder kan lopen. Mijn eindbestemming morgen is Sommeval, wat ongeveer 22 kilometer lopen is. Tot later!

Groeten Jildert

PS: Ik moet eerlijk toegeven dat de foto's die ik van Troyes online heb gezet niet geweldig zijn. Ik heb wel eens mooiere foto's gemaakt. Ik heb heel veel foto's gemaakt in de kerken, die naar mijn mening echt prachtig zijn. Maar deze mag ik helaas niet online plaatsen, dus doe ik dat ook maar niet 😉.

1. Grytsje:
    28 juni 2022