Dag 4. Joure - Wolvega. 24,3 km

19 mei 2022 - Wolvega, Nederland

Gisteren een heerlijke rustdag gehad. Ik heb alle tijd genomen om alle appjes en berichtjes te lezen die ik gekregen heb. Niet normaal hoeveel leuke en lieve berichten en aanmoedigingen ik heb gekregen. Iedereen heel erg bedankt, ik waardeer de steun enorm! 's avonds kwamen nog een aantal vrienden langs om afscheid te nemen, wat erg gezellig en geslaagd was! Bedankt jongens, was echt top.

Vanochtend om 11 uur ben ik vanuit Joure vertrokken met als eindbestemming Wolvega, waar ik bij Priscilla, een ex-collega, ga overnachten.

De rustdag heeft me echt goed gedaan, de pijntjes waarmee ik dinsdag eindigde waren helemaal weg en het lopen en het gewicht van de backpack voelden goed aan. Het lijkt erop alsof ik al iets meer gewend raak aan het lopen en het dragen van de backpack (snel afkloppen). Er was slecht weer voorspeld, maar toen ik wegging, wederom in T-shirt en korte broek, was het prachtig weer.

Rond 13.30 was ik in Heerenveen waar een erg donkere lucht in de verte te zien was. Tot 15.00 heb ik in de bibliotheek van Heerenveen gezeten terwijl het buiten hard regende. Op een gegeven moment had ik het wel gezien en wilde ik weer lopen. Ik wilde op tijd in Wolvega zijn, waar mijn gastvrouw me rond 18.00 verwachtte. Een goed moment om mijn regenkleding te testen. De regenkleding heeft de test met vlag en wimpel doorstaan. Het liep tot mijn verbazing erg soepel en de regenkleding ademde goed en ik ben vrijwel helemaal droog gebleven. Na ruim een uur in de regen gewandeld te hebben brak de zon door. Heel apart om te zien hoe snel het weer om kan slaan.

Met stralend mooi weer kwam ik in Wolvega aan, waar alles super geregeld was. Ik kreeg een feestmaal voorgeschoteld, vlees van de skottelbraai te eten en radler (uiteraard) 0.0 te drinken. Vervolgens nog een verfrissende duik in het zwembad genomen en de avond afgesloten met een potje kolonisten van Catan. Een topafsluiting van een mooie wandeldag. Priscilla bedankt voor de gastvrijheid en gezelligheid!

Morgen heb ik als eindbestemming Blokzijl, waar ik voor het eerst sinds mijn route een hele dag het Jabikspaad zal volgen. De afstand die ik af zal leggen is ongeveer 22 kilometer. Voor morgen is er wederom slecht weer voorspeld, dus de regenkleding mag denk ik weer aan. Maar dat zijn zorgen voor morgen,  ik ga nu eerst lekker slapen!

Groeten Jildert