Dag 123. Santiago de Compostella - Rustdag

15 september 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanochtend hebben mijn ouders en ik uitgeslapen. Er was veel lawaai vannacht in de hotelkamer te horen, wat afkomstig was van het terras hier vlakbij. Ondanks dat ik op een opblaasbaar luchtbedje heb geslapen, lag het wel lekker. Mem had broodjes bij de bakker gehaald, die we beneden in het hotelletje hebben opgegeten. Daarna zijn we wederom in de kathedraal geweest en hebben hier even rondgekeken. Dit hadden we gisteren nog niet gedaan. De kathedraal was erg mooi en we hebben de vermeende overblijfselen van de apostel Jakobus gezien, die in een versierde kist zaten.

We hadden gisteren besloten om een wandeling door de stad te maken aan de hand van een plattegrond waarin een route stond. Ik vind de stad erg mooi en we hebben veel oude gebouwen gezien en ook veel parkjes. Op een gegeven moment vond ik het wel mooi geweest en ben ik terug naar de hotelkamer gegaan. Heit en mem zijn nog in de stad gebleven en hebben de route afgemaakt. Ik heb 's middags nog even gerust op bed en daarna nog even met heit en mem op het plein bij de kathedraal gezeten. Heit en mem hebben gelezen en we hebben gekeken naar de vele toeristen, pelgrims en mensen die hier rondliepen. Het was erg mooi weer vandaag. 's Avonds zijn we gezellig met z'n drieën uit eten geweest bij hetzelfde restaurant waar heit en ik gisteren ook hadden gegeten. Ook nu was het weer erg lekker. Ik slaap vanavond wederom bij mijn ouders op de hotelkamer, op een luchtbedje op de grond. Het was wederom een mooie dag. Ciao!

Groeten Jildert

1. Mirjam v Meurs:
    21 september 2022
    Even corrigeren: wandelroute portugalkust heet:"Fishermantrail".