Dag 134. Laxe - Ponteceso. 17,8 km

26 september 2022 - Ponteceso, Spanje

Ik had vanochtend de wekker om 7 uur staan. Ik ben nog even lekker op bed blijven liggen om rustig wakker te worden. Na een tijdje besloot ik van bed te gaan en heb ik mijn spullen gepakt en brood gegeten op de hotelkamer. Het is toch wel handig om brood en beleg bij me te hebben, zodat ik altijd wat te eten bij me heb. Om een uur of 9 was ik klaar om mijn tocht te vervolgen. Ik heb de hoteleigenaar Manolo bedankt, die alweer bij de receptie zat en hij wenste me een goede reis toe. Mijn eindbestemming voor vandaag is Ponteceso, wat een redelijke etappe van zo'n 26 kilometer is.

Het was een klein beetje bewolkt toen ik vertrok, maar gelukkig was het niet koud. Toch had ik mijn vest weer aan, maar liep ik wel weer in mijn korte broek. Ik liep Laxe uit, via een pad dat langs het strand liep. Nadat ik via erg kleine en smalle paadjes langs de kust was gelopen, had ik Laxe achter me gelaten en was deze plaats op een gegeven moment uit het zicht verdwenen. Net als de afgelopen dagen, werd ik ook vandaag weer vergezeld door veel vogels die de hele dag mooi aan het fluiten waren. Onder deze vogels herkende ik vooral veel roodborstjes. Op een gegeven moment kwam ik aan in een plaats en zou de route een heel stuk van de kust afgaan het "binnenland" in. Ik besloot om een stuk af te snijden, omdat dit mogelijk was. Ik had om heel eerlijk te zijn niet heel veel zin om veel te lopen vandaag.

Het is vandaag de hele dag droog gebleven. Ik heb vandaag met meerdere mensen gebeld, waaronder mijn pake (grootvader), heit (mijn vader) en Saakje. Het was fijn om met ze gesproken te hebben, vooral ook omdat ik vandaag voor het eerst het gevoel had dat ik wel weer naar huis wilde. Ik liep via een klein, maar mooi parkje richting een plaats genaamd A Carballa en hier heb ik wat eten bij een klein supermarktje gekocht. Het eten heb ik iets verderop op een bankje opgegeten en hier heb ik een tijdje gezeten. Ik kon wat mensen zien vissen in bootjes en af en toe liep er iemand langs. Ik kon erg genieten van de rust hier.

Op een gegeven moment besloot ik door te lopen en zag ik een lepelaar in het water staan, die denk ik opzoek naar eten was. Ik kwam David nog tegen en heb even met hem gepraat. Hij besloot nog even pauze te houden en ik liep door, dus namen we afscheid van elkaar. Rond 15.00 kwam ik aan in de plaats Ponteceso en om 15.15 was ik ter plekke bij mijn hotel. Hier moest ik op een bel drukken en heb ik even gewacht voordat de deur open werd gedaan. Toen de deur open werd gedaan, ben ik naar de 1e verdieping gelopen waar de receptie zich bevind. Hier werd ik vriendelijk geholpen door een aardige mevrouw. Nadat ik had betaald kreeg ik de sleutel voor mijn hotelkamer, die zich net als de receptie op de 1e verdieping bevind. Het is een mooie kamer, maar de badkamer had geen bad helaas 😉. Gelukkig was er wel een douche, dus heb ik eerst even lekker gedoucht en daarna heb ik op bed uitgerust en wat Netflix gekeken.

Ik heb 's avonds even wat boodschappen gedaan en buiten een maaltijdsalade gegeten op een bankje in een parkje verderop. In het parkje waren veel mensen, waaronder veel gezinnen. Hier heb ik een tijdje gezeten en genoten van het weer, want het zonnetje was inmiddels weer tevoorschijn gekomen. Ik was niet te laat terug bij het hotel, waar ik wederom even wat Netflix heb gekeken en lekker rustig aan heb gedaan.

Al met al een rustige dag, waarbij ik weinig mensen ben tegengekomen vandaag. Ik had vandaag voor het eerst het gevoel dat ik wel weer naar huis wilde, maar gelukkig verdween dit gevoel ook weer snel nadat ik met familie en mijn vriendin had gebeld. Ik denk dat het gevoel dat ik naar huis wilde misschien ook wel weer te maken heeft met dat ik nu alleen loop en dat dit weer wat moet wennen. Een beetje hetzelfde gevoel als toen ik net begon met mijn reis. Toch weet ik zeker dat het goed gaat komen 😉. Tot later!

Groeten Jildert