Dag 1. Sint Jacobiparochie - Mantgum. 23,6 km

16 mei 2022 - Mantgum, Nederland

Zo, de eerste dag en de eerste kilometers zitten erop. Vanochtend rond 10 uur ben ik gestart vanaf Sint Jacobiparochie en heb ik mijn eerste stempel voor in mijn pelgrimspaspoort gehaald. Nadat ik afscheid van mijn ouders en Saakje had genomen begon mijn tocht. Mijn eindbestemming vandaag was Mantgum, waar ik een logeeradres had geregeld via "vrienden op de fiets".

De tocht begon zonnig, maar na een tijdje werd het toch bewolkt. Ondanks de bewolking was de temperatuur aangenaam en heb ik de hele dag in een korte broek en T-shirt gelopen. Onderweg erg genoten van de uitzichten en van de natuur. Om een mooie natuur te zien hoef je niet ver weg te gaan, de natuur hier in Friesland is wonderschoon, als je er maar oog voor hebt 😉.

Ik heb vandaag echt mijn tijd genomen en heb erg veel pauzes gehad. Ik kon niet eerder dan 17.00 terecht bij mijn logeeradres, dus dat kwam goed uit.

Het viel me vandaag eigenlijk best wel mee, alleen ben ik nog niet helemaal tevreden met de indeling van mijn backpack. Deze heb ik donderdag gekocht en vanochtend moesten de prijskaartjes nog van de tas afgehaald worden, OEPS. Toch een stukje voorbereiding dat ontbreekt, maar dat past denk ik ook typisch bij me.

Bij mijn logeeradres werd ik erg gastvrij ontvangen en alles is hier perfect geregeld, ik heb niets te klagen. Vanavond maar vroeg op bed en morgenochtend proberen de tas wat efficiënter en beter in te richten.

Na deze dag heb ik nog meer zin gekregen in wat de rest van de tocht mij te wachten staat. Morgen is mijn eindbestemming Joure, waar ik bij mijn ouders slaap. Wordt vervolgd.

Groet Jildert

PS: Ik probeer zoveel mogelijk foto's met tekst erbij te plaatsen, dus check het kopje foto's 😉

1. Sietske:
    16 mei 2022
    Hoi Jildert
    Wat kinst sto moai skruiwe,leuk om te lêzen,en fyn dast sa fan de natuur geniete kinst,it is ek prachtich
    no mar lekker bekomme,en moarn in goeie reis nei Joure
  2. S Evenhuis:
    17 mei 2022
    Hoi Jildert, hier nog een Sietske (moeder van Richard). Veel succes met deze mooie tocht.