Dag 97. Logroño - Rustdag

20 augustus 2022 - Logroño, Spanje

Rond 7 uur werd ik vanochtend wakker. Ik had geen idee hoe laat ik uit het hostel moest vertrekken, maar ik ging van 9 uur uit. Ik had besloten om vandaag rustig aan te doen en in Logroño te blijven en om te overnachten in de gemeentelijke pelgrimsherberg. Omdat ik maar een paar uurtjes geslapen had was ik nog best wel moe. Rond 9 uur had ik mijn spullen gepakt en mijn sleutel ingeleverd en stond ik buiten het hostel.

Ik had nog steeds wel wat last van mijn buik, maar het werd voor mijn gevoel al wat minder. Ik ben allereerst naar een kapper geweest waar mijn snor, baard en kapsel weer wat zijn bijgewerkt. Dat mocht ook wel, want het begon echt te lang te worden. De kapper sprak geen Engels en door middel van handgebaren hebben we gecommuniceerd. Een aardige man en ik denk dat het redelijk gelukt is 😉.

Nadat ik de kapper bedankt had, heb ik rondgelopen in Logroño en kwam ik Brigit, Michelle en Christa tegen. Ze zaten op het terras bij een restaurantje waar ze net wat ontbeten hadden. Dat besloot ik ook te doen. Het eten was erg lekker en ik voelde me best wel goed. Toen ik het eten ophad ben ik rustig naar de kathedraal gelopen en heb deze van binnen bekeken. Dat had ik gisteren nog niet gedaan. Er hangt achter in de kathedraal een klein schilderijtje dat door Michelangelo is gemaakt. Leuk om een werk van hem in het echt te zien, al vond ik het schilderijtje niet echt bijzonder.

Rond 12 uur kwam ik aan bij de gemeentelijke herberg en er zaten al wat pelgrims te wachten. De deur was nog dicht en nadat ik met de andere pelgrims een uurtje heb gewacht ging de deur open. Het was binnen erg warm en er waren 3 grote slaapzalen. Ik kreeg een bed op de 2e verdieping toegewezen en heb eerst geprobeerd wat te slapen. Er was veel lawaai op de slaapzaal, van voornamelijk Italianen, dus besloot ik nog even wat rond te lopen door de stad. Ik heb wat eten en drinken in een supermarkt gehaald en heb in een parkje op een bankje in de schaduw wat gegeten. Later ben ik weer naar mijn overnachtingsplek gegaan en heb op bed wat gerust.

Rond 18.00 vroeg de Hongaar Barna of ik ook wat wilde eten. Ik had wel behoefte om met iemand te praten, dus besloot ik om hem te vergezellen. Hij had wat brood gekocht met verschillende soorten beleg, die we in de gezamenlijke keuken opgegeten hebben. Het is een aardige man en hij heeft de Camino al 2 keer eerder gelopen. De 1e keer dat hij de Camino liep is 14 jaar geleden en heeft hij uitgelopen. De 2e keer was een paar jaar geleden en heeft hij moeten afbreken vanwege pijnlijke voeten. Na het afwassen ben ik om 20.00 op bed gegaan en ik heb het idee dat de medicijnen beginnen te werken. Ik ben achteraf toch wel blij dat ik "even" naar het ziekenhuis ben gegaan. Al is het maar om er zeker van te zijn dat er niet iets ernstigs aan de hand is. Morgen zie ik wel weer verder wat ik ga doen!

Groeten Jildert

1. Van der Wal:
    22 augustus 2022
    Mooi man! Succes kerel!
  2. Jan de Groot:
    22 augustus 2022
    Jammer dat je buik pijn kreeg. Hoop maar dat de medicatie snel zijn werk doet. Het is ook wel goed dat je een rustdag hebt genomen . Veel plezier nog zie al weer uit naar jou volgende verhaal en foto's. Succes en de groeten.