Dag 82. Roquefort - Mont-de-Marsan. 28,6 km

5 augustus 2022 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Vanochtend werd ik iets voor 6 uur wakker en ben ik van bed gegaan voor het ontbijt. Ik heb vannacht niet heel geweldig geslapen en ben meerdere keren wakker geweest. Nadat ik ontbeten had met de rest, vertrok iedereen apart van elkaar. Ik besloot om als laatste, rond een uur of 7 te vertrekken. Gastheer Andre liep een stukje mee om de juiste weg te wijzen en nadat ik hem bedankt had voor alles, zwaaide hij me uit. Toen ik de straat uitliep was er een man kranten aan het bezorgen. De man heet Jerome en hij heeft een stuk met me meegelopen en met me gepraat, terwijl hij ondertussen de kranten bezorgde.

De route liep eerst langs een drukke weg en vervolgens een stuk door de bossen. Ik zag Rianne in de verte lopen en heb haar in de bossen ingehaald omdat ik iets sneller loop. Ik ben alleen doorgelopen en na ongeveer een uur gewandeld te hebben, kwam ik Lode tegen. Ik heb de rest van de dag (een beetje als vanouds) weer met hem samengelopen. Erg gezellig en we hebben veel gelachen. Lode zijn schoenen waren aardig versleten en hij heeft besloten om in Montmort-de-Marsan nieuwe schoenen te halen. Dit zou een tocht zijn van ongeveer 30 kilometer en ik besloot om met hem mee te gaan en in Montmort-de-Marsan te overnachten.

We zijn door een paar mooie dorpen gelopen met erg mooie kerken. Een groot deel van de route liep over een verharde weg, speciaal voor fietsers en voetgangers. Hier waren veel bomen aanwezig, die voor schaduw en verkoeling zorgden. Dat was zeer welkom, want het was alweer erg warm. Rond 15.00 kwamen we aan bij de refuge, waar Robin al was. Hij deed de deur voor ons open. Nadat we even wat gedronken hadden, heb ik even gedoucht en op bed gerust. Het is wederom een groot gebouw, met maar liefst 14 bedden in verschillende ruimtes. Er zijn meerdere badkamers aanwezig. Om 17.00 kwam gastheer Bernard ons stempels geven en na een dik uur vertrok hij weer.

Rianne wilde vanavond voor ons koken en daar was ik erg blij mee. Rianne had een lijstje met ingrediënten gemaakt en ik heb de boodschappen gehaald. Het was buiten erg warm. Wat ik van Mont-de-Marsan gezien heb, vond ik het een erg mooie plaats. Nadat ik de boodschappen had gehaald, heb ik weer even op bed uitgerust. Ik ben toch weer erg moe, na zo'n lange dag wandelen.

Lode had de bus van de Decathlon, die iets buiten de stad lag, gemist. Robin, Rianne en ik hadden best wel zin in eten, dus besloten we alvast te gaan eten. Rianne had Mexicaans eten gemaakt, wat superlekker was. Later kwam Lode met zijn nieuwe schoenen binnen wandelen. Het was erg gezellig, maar ik merkte dat ik erg moe was en niet echt de kracht had om mee te doen aan de gesprekken. Na het afwassen ben ik dan ook op bed gegaan. Ik hoop dat ik vanavond wat beter kan slapen. Voor morgen heb ik wederom niet gereserveerd en zie ik wel weer waar ik beland 😉. Fijn weekend allemaal!

Groet Jildert