Dag 34. Signy-l'Abbaye - Château-Porcien. 29,7 km

18 juni 2022 - Château-Porcien, Frankrijk

Ondanks dat mijn gastvrouw de televisie gisteren keihard had staan, ben ik toch snel in slaap gevallen. Om 05.40 ging de wekker en heb ik mijn spullen gepakt en me klaar gemaakt om te vertrekken. Voordat ik wegging heb ik nog ontbeten, wat erg simpel was, maar het was wel genoeg en lekker. De gastvrouw hield me gezelschap en het was erg lastig om met haar te communiceren. Nadat ik haar had bedankt, stond ik rond 06.30 buiten en was ik klaar om op weg te gaan richting Château-Porcien.

De voorspellingen waren dat het vandaag 37 graden kon worden. Dit wilde ik zoveel mogelijk voor blijven, dus vandaar dat ik zo vroeg op pad ging. Vandaag had ik wat later op de ochtend tijdens het wandelen weer een bloedneus. Ik liep net door een dorpje en zag een man voor zijn huis staan. Hij haalde meteen watten en zakdoekjes voor me. Ook vroeg hij of ik genoeg water had. Toen ik hem bedankte en verder liep wenste hij me een goede tocht. Een erg leuke ontmoeting met deze vriendelijke Fransman.

Ik heb ook vandaag weer stukken door bossen gelopen en weer prachtige vergezichten gezien. Het was een beetje als gisteren, maar dan toch net even iets anders 😉. In de bossen heb ik eekhoorns gezien en iets verderop heb ik een vos gezien, of iets wat er op leek. Het was in ieder geval geen hond, want dit dier maakte een heel ander geluid. Over honden gesproken: er liepen vandaag meerdere blaffende honden naar me toe. Normaal zit er dan een hek tussen, maar vandaag was dat niet elke keer het geval. Gelukkig bleef ik rustig en deden de honden me gelukkig ook niks. Vervelend vind ik zulke dingen wel, maar je kunt er niet heel veel aan doen.

Het was onderweg erg warm en ik heb meerdere keren een pauze in de schaduw gehouden. Schaduw was op grote delen van de route niet altijd te vinden. Onderweg was er nergens een café, restaurant of supermarkt te vinden, maar gelukkig had ik genoeg eten en drinken mee. Ook vandaag heb ik de 3,5 liter water wat ik mee had opgedronken. Net als gisteren ben ik ook vandaag weer erg weinig mensen tegengekomen, wat ik totaal niet erg vind. Op een gegeven moment kwam ik Louis ook weer tegen, die onder een boom lag bij te komen van de hitte. We hebben even gepraat en ik besloot door te lopen, terwijl hij bleef rusten. Rond 15.00 kwam ik helemaal doorweekt van het zweet aan bij het restaurant, waar ik een overnachtingsplek kon krijgen. Hier kreeg ik een stempel en een code voor de deur van mijn overnachtingsplek, die niet zo ver van het restaurant gelegen was. Hier aangekomen kreeg ik de deur eerst niet open, maar na een paar keer proberen lukte het me dan toch.

Het was in tegenstelling tot buiten erg koel binnen, wat erg aangenaam was. Deze overnachtingsplaats is erg netjes en zeer luxe voor de €10,- die ik moest betalen. Er zijn 4 stapelbedden aanwezig, 2 douches en 2 wc's. Ik heb allereerst mijn was gedaan en buiten opgehangen en vervolgens gedoucht en boodschappen gedaan. Daarna heb ik buiten in de schaduw een paar 0.0 biertjes gedronken en nagedacht over waar ik morgen naartoe zal lopen en zal overnachten. Dit bleek niet zo makkelijk te zijn. Louis was inmiddels ook aangekomen en samen hebben we gezocht naar overnachtingsplekken voor morgen.

Op een gegeven moment besloten we dat we morgen verder kijken en we zijn om 19.00 naar het restaurant gegaan om wat te eten. Het was er gezellig druk met allemaal Fransen. We kregen wederom een heerlijk driegangenmenu voorgeschoteld, waarbij we geen keuze hadden, maar moesten eten wat de pot schafte. Het was erg lekker en we hebben gezellig gepraat. 's Avonds hebben Louis en ik buiten "ons vertrek" gezeten en hebben we nog even van het heerlijke weer genoten. Ik besloot om redelijk op tijd te gaan slapen, omdat het een lange dag is geweest. Voor morgen staat als eindbestemming Bazancourt op de planning, wat ongeveer 22 kilometer lopen is. Waar ik ga overnachten weet ik nog niet, maar dat zie ik morgen wel weer. Fijne avond nog 😉!