Dag 21. Luik - Rustdag

5 juni 2022 - Luik, België

Vannacht ben ik helaas meerdere keren wakker geweest om verschillende redenen. Zo was ik ontzettend verkouden en kon ik hierdoor een hele tijd niet meer slapen. Daarnaast kwam er iemand om een uur of 3 's nachts de slaapzaal binnen met nogal wat lawaai. Toch heb ik best wel wat uren slaap gekregen, doordat ik zo vroeg ging slapen. Rond 10 uur ben ik beneden in de gezamenlijke omgeving gaan zitten en heb ik voor het vervolg van mijn reis wat dingen uitgezocht.

Vervolgens ben ik de stad ingegaan om boodschappen te doen en heb ik een kijkje genomen in de Sint-Pauluskathedraal. Deze kathedraal vind ik ook echt prachtig (zie foto's) en ook hier kreeg ik weer een stempel. Ik kan van Luik niet zeggen dat ik het een mooie stad vind. Er staan veel flatgebouwen, het is er erg druk met auto's en overal ligt rotzooi. Er liggen gewoon complete vuilniszakken met afval midden op de weg.

Wat mij gisteren ook al opviel, is dat ze hier overal met de weg bezig zijn. Je hebt ook voetgangerspaden die zo smal zijn dat je er nog maar net op kunt lopen en waar dan opeens een lantaarnpaal het pad blokkeert. Of dat het voetgangerspad gewoon ergens midden op een drukke weg met auto's stopt. Erg vreemd als je het mij vraagt.

Op de terugweg naar het hostel liep ik langs een markt en hier heb ik een tasje gekocht voor mijn waardevolle spullen. Rond 2 uur begon het keihard te regenen en ben ik het hostel weer ingegaan en heb ik hier de hele dag lekker uitgerust.

's Avonds ben ik de stad nog even ingeweest om wat geld te pinnen. Toen ik terugkwam in het hostel raakte ik in gesprek met een oudere Marrokaanse man, die erg goed Engels sprak. We hebben over vanalles en nog wat gepraat en hij zei dat als ik ooit naar Marroko wil, dat ik dan van harte welkom ben bij hem. Een erg vriendelijk gebaar.

Op dit moment twijfel ik nog een klein beetje of ik morgen verder ga lopen of dat ik hier nog een extra nacht blijf. Dat ga ik morgenochtend beslissen en de keuze hangt een beetje af of ik vannacht goed zal slapen en hoe het met mijn knie gaat. We gaan het morgen zien 😉. Mijn knie voelt nu in ieder geval alweer een stuk beter aan. Tot later!

Groetjes Jildert

1. Wibe:
    6 juni 2022
    Ha Jildert, fijn om dyn moaie ferhalen te lêzen. Ik hoopje dat dyn knibbel wat opknapt! Rêstich oan dwaan!